wtorek, 23 lipca 2013

Naleśniki amerykańskie

Witam w pierwszej kulinarnej notce. Dziś przedstawię wam przepis na naleśniki amerykańskie, które ostatnio zrobiłam. Jako iż posiadam zerowe doświadczenie w gotowaniu (no dobra, może zerowe aż nie) postanowiłam trochę zacząć gotować na wakacjach i tak oto pierwsze co zrobiłam to naleśniki amerykańskie. Od polskich różnią się tym, że są bardziej pulchne. No to zacznijmy od przepisu.

Składniki:
- 2 szklanki mąki
- 2 jajka
- 1 1/2 szklanki mleka
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 szklanki cukru pudru
- szczypta soli
- 75 gramów rozpuszczonego masła

Przygotowanie:
Zmiksować wszystkie składniki oprócz rozpuszczonego masła. Ciasto zostawić na 15 minut, w temperaturze pokojowej. Następnie wlać masło i jeszcze raz zmiksować. Smażyć bez tłuszczu na patelni z teflonu małe placki, na średnim ogniu.

Zdjęcia: 
;


Na dwóch zdjęciach widać moje propozycje podania. Jeden z bananami i sosem czekoladowym, a drugie z marmoladą. Naleśniki można podawać także z wieloma innymi owocami lub dodatkami, albo tradycyjnie z syropem klonowym. 
Przepis ten jest bardzo prosty w wykonaniu, nawet dla osób, które nie gotują w ogóle, albo rzadko (czyt. ja :P ) No i efekt końcowy jest przepyszny, chyba że ktoś je spali :D 

Jillian

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz